Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 23 grudnia 2014

Świąteczne makowe tosty francuskie

Do kolacji wigilijnej zasiadamy całą naszą małą rodziną. Nie obywa się przy tym bez tradycyjnej kłótni-czemu tak późno? Ja jestem głodna/głodny. Mamo kiedy będziemy jeść? Mamo, padam z głodu. Tato nie obrażaj się i siadaj w końcu do stołu. I tak dalej. Sytuacja jest analogiczna w świąteczne śniadania. Ścierają się w moim domu dwie wersje. Jedna to ja i tata, wstajemy wcześnie i wcześnie robimy się głodni i chętni na małe co nieco. Druga opcja wstaje koło 10 i do 12 trzyma nas w niepewności-już będziemy jeść czy jeszcze nie? Jako, że moja opcja jest mniej liczna zazwyczaj musimy cierpliwie czekać aż reszta raczy wstać i zaszczyczyć nas swoją obecnością przy suto zastawionym stole. Aby uniknąć w świąteczne śniadanie sytuacji z wieczoru dnia poprzedniego i tego jeszcze przed robimy sobie z tatą naszą małą wersję świątecznego śniadania. Niby nic wielkiego, a pozwala w spokoju doczekać do południa. A ile daje przy tym radości. Nasza specjalna wersja świątecznych tostów w smaku przypomina makowiec. Chałka, mak, sok z pomarańczy i odrobina cukru pudru. Tym razem przetestowałam wersję z napojem sojowym zamiast mleka. Tosty dostały lekko orzechowy smak co podoba mi się jeszcze bardziej. Cudownie pachnące, rozgrzewające, troszkę inne śniadanie. Kto ma ochotę na tosta pełnego Świątecznych Życzeń?

Składniki:
Chałka- 6 kromek ,najlepiej czerstwa
Napój sojowy- pół szklanki
Jajko
Mak- 2 łyżki
Sok i skórka z pomarańczy
Masło klarowane- 2 łyżki
Cukier puder
Chałkę kroję na grubsze kromki. W miseczce roztrzepuję jajko z napojem sojowym, sokiem i skórką z pomarańczy. Na koniec dodaję mak. Kromki chałki namaczam w mieszance, tyle czasu aby stały się miękkie. Rozgrzewam masło, smażę na nim z obu stron grzanki na złoto. Posypuję cukrem pudrem. 


                                           Wesołych i Smakowitych Świąt




44 komentarze:

  1. Trzeba przyznać, że to oryginalna propozycja tostów :D I na pewno byśmy takim śniadankiem nie pogardziły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no i oczywiście również życzymy Przepysznych Świąt! :D

      Usuń
    2. Dziękuję i wzajemnie Wszystkiego Najlepszego :)

      Usuń
  2. Cudownych Świąt Bożego narodzenia, Rodzinnego ciepła, smakołyków i prezentów wiele. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę jakie fajne świąteczne sniadanko:) Wesołych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja CI powiem że specjalnie wstałabym wcześniej aby jeszcze przed śniadaniem zjeść takie małe co nieco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam do nas, czekam z tatą :)

      Usuń
  5. Jakie fajne, jeszcze nie jadłam takich.Z napojem sojowym to strzał w 10. Życzę ci zdrowych pogodnych i spokojnych świąt spędzonych w gronie najbliższych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i wzajemnie :)

      Usuń
  6. Łał! Muszę spróbować takiej wersji, bo uwielbiam wszystko co z makiem!
    Samych miłych chwil Ci życzę Lenko, Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo :)
      I dziękuję za życzenia:)

      Usuń
  7. Świetny pomysł, nie jadłam nigdy takich tostów :)
    Zdrowych, radosnych i smacznych Świąt Bożego Narodzenia! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, takich tostów nigdy nie jadłam bardzo ciekawe:)), zawsze tylko z serem kto wie, może się skuszę, ponieważ ostatnio mam smak na mak:)) Wszystkiego dobrego na Święta:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, są świetne dla fanów maku :) Dziękuję za życzenia.

      Usuń
  9. Makowe tosty?:) Ciekawy pomysł :)
    Z okazji zbliżających się Świąt życzymy spokojnych, wesołych dni spędzonych w rodzinnej atmosferze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł :-) pewnie są pyszne :-) Życzę wspaniałych Świąt pełnych rodzinnego ciepła i magii :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł super :) Życzę spokojnych, rodzinnych i radosnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł! Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł! :)
    Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pierwszy raz spotkałam się z takim czyms;o z makiem to tylko rolady u mnie, trzeba spróbować:D mój zeszyt się szybko zapełni dzięki Tobie ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie, szybka wersja śniadania o smaku makowca :)

      Usuń
  15. O i dzięki temu unikniecie porannych sporów :) sprytnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Makowe tosty ,już mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...