Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 16 grudnia 2014

Klopsiki z małą niespodzianką

Przed Świętami zrobiłam małe/duże porządki w lodówce i zamrażarce. W czeluściach mroźnej krainy znalazłam mielone mięso, które w nadmiarze kupiłam miesiąc temu. Tradycyjne mielone są chyba jednym z ulubionych dań całej mojej rodziny. Do tego buraczki, ziamniaczki, i można poczuć się jak dumny przedszkolak. Tym razem jednak pomyślałam,że warto byłoby czymś unowocześnić tradycyjne kotlety. I wtedy mój wzrok padł na pudełeczko z pomidorkami koktajlowymi, a może by tak je schować pod mięsem? Hmm, pomysł wydał się całkiem rozsądny. To do dzieła. Klopsiki robi się szybko, bardzo podobnie do zwykłych mielonych znanych z domowych obiadów, a jednak smakują zupełnie inaczej. Mały klopsik. Mała zmiana. Wielki efekt. W ferworze przedświątecznych przygotowań zapraszam na domowy obiad dla pięciu osób.
Składniki:
Mięso mielone z szynki- 3/4 kilograma
Pomidorki koktajlowe-opakowanie
Bułka tarta- 3/4 łyżki
Czosnek-2 ząbki
Majeranek, słodka papryka,sól,pieprz
Sól,pieprz
Oliwa do smażenia
Bulion drobiowy-1,5 szklanki
Do podania:
Ziemniaki, surówka z buraczków



Klopsiki przygotowuje się naprawdę szybko. Mięso-najlepiej świeżo mielone, wyrabiam razem z bułką tartą, posiekanym czosnkiem i przyprawami. Formuję placuszki, na środku kładę pomidorka i lepię kuleczki. Teraz czas na smażenie-klopsiki wrzucam na rozgrzaną oliwę i przesmażam około 7 minut. Następnie mięsne kulki podlewam bulionem-najlepszy jest domowy rosół np z poprzedniego dnia i duszę mniej więcej 20 minut. Po tym czasie klopsiki są gotowe do podania w towarzystwie buraczków i ziemniaków-warto polać je sosem z duszenia, pełnym smaków.




37 komentarzy:

  1. wyglądają bardzo apetycznie! Uwielbiam mielone pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No takich to ja jeszcze nie jadłam! Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka mała, a taka pyszna ta niespodzianka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie niespodzianki to ja lubię :)

      Usuń
  4. fajna ta niespodzianka :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno bardzo smaczne są :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W kuchni liczy się wyobraźnia ,mielone codziennie ,jasne ,ale z inną wkładką.Super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak codziennie to się chyba by mi znudziły, ale z małą wkładką to już inna bajka :)

      Usuń
  7. Fajne urozmaicenie dla codzinnych klopsikow :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne klopsiki, super miałaś pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny pomysł :) z pewnością wkrótce "ukradnę" go an swój obiadek:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł! Przecież do takich klopsików można chować różne różności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można schować co kto lubi najbardziej :)

      Usuń
  11. pyszny obiad! zawsze lubię nadziane kotleciki, jestem ciekawa co mają w środku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie niespodzianki :)

      Usuń
  12. Bardzo przyjemna ta niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię same smaczne niespodzianki :)

      Usuń
  13. Robiłam identyczne latem, kiedy miałam sporo pysznych pomidorków z działki, takie klopsiki są pyszne:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomidorki z działki-aż zazdroszczę :)

      Usuń
  14. ja zazwyczaj nadziewam serem żółtym, pyszny... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam takie klopsiki, do tego Burczaki, pyszny obiadek

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...