Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 19 listopada 2014

Ryż z soczewicą pełen przypraw


Listopad mimo, że ponury nie męczył zbyt niskimi temperaturami. Nie męczył aż do wczoraj kiedy to termometr pokazał ledwie 3 stopnie, a przeraźliwy wiatr potęgował uczucie chłodu. Zgodnie ze wszystkimi zasadami fizyki piec w pracy w dni względnego ciepła grzeje jak szalony, do tego stopnia, że trzeba wietrzyć by nie wyzionąć ducha, a jak robi się w zimno, analogicznie piec grzeje mniej i wszyscy marzniemy.Po takim dniu miałam ochotę na coś rozgrzewającego i pełnego smaku. W ręce wpadł mi ryż, dodałam więc soczewicę, parę szczypt przypraw, pół godziny i gotowe. Bardzo aromatyczny i pyszny ryż.

Składniki:
Ryż jaśminowy-pół woreczka na osobę
Soczewica-pół szklanki
Szczypiorek
Bulion z warzyw(najlepiej 2 szklanki domowego)
Oliwa
Kolendra-nasiona
Kminek
Cynamon
Chilli
Sól, pieprz

W garnku z grubym dnem podprażam kminek i kolendrę, gdy zaczną pięknie pachnieć dodaję oliwę i ryż, smażę aż stanie się szklisty. Następnie dolewam pół szklanki bulionu, resztę przypraw i soczewicę. Teraz niestety trzeba stać nad garnkiem i regularnie dolewać bulion, gdy ty;lko ryż go w pełni wchłonie. Gdy ryż jest już miękki zdejmujemy go z ognia, dodajemy szczypiorek i odstawiamy na 10 minut by wchłonął całkowicie resztki płynu i gotowe.




26 komentarzy:

  1. Ha,ha..:)) Mam podobny problem z moim piecem:)) Bardzo aromatyczna i zdrowa potrawa:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój piec ma brata bliźniaka :)

      Usuń
  2. Takiej potrawy jeszcze nie jadłam. Muszę spróbować, bo zapowiada się bardzo aromatyczne i pyszne jedzonko!

    OdpowiedzUsuń
  3. W kuchni indyjskiej takie danie znane jest pod nazwą khichdi i określane jako tzw "comfort food" - jemy je, kiedy chcemy poprawić sobie humor :) Na przykład w słotną pogodę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie w taką pogodę poprawia humor-mi poprawiło :)

      Usuń
  4. Ciekawy przepis. Zawsze to coś nowego. A z przepisu sądzę, że smaczny ten ryż. A z wyglądu? Bardzo pięknie wygląda. Co za kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurkuma zadziałała :) smakuje bardzo dobrze-dzięki mieszance przypraw:)

      Usuń
  5. Fajny, lekki i zdrowy. Czyli coś dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. oh jaki pyszny i rozgrzewający obiad!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyobraź sobie że nigdy nie jadłam nic z soczewicą oprócz pierożków ;) Fajny pomysł, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierożki też jadłam, fajna rzecz. Ryżu też warto spróbować :)

      Usuń
  8. Nie jadłam nigdy takiego połączeni, będę musiała kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie się prezentuję, nie miałam jeszcze okazji jeść takiego ryżu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ryz jaśminowy uwielbiam, pachnie świetnie i smakuje świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój ulubiony ryż właśnie za ten aromat :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...