Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 7 listopada 2014

Jarmużowe naleśniki a'la caprese

Jarmuż tak sobie stał i stał, aż w końcu znalazłam dla niego zastosowanie. Miałam w planie naleśniki na słodko, ale plany się zmieniły. Część ciasta zamieniłam w naleśniki na ostro z jarmużem. Za nadzienie posłużyła mozzarella, pomidor i suszona bazylia-bo ta na oknie weszła w fazę buntu. Z tej mieszanki wyszła naprawdę ciekawa i co ważne smaczna kombinacja. Nadzienie kojarzy mi się bardzo letnio, zaś ciasto dzięki jarmużowi i ostrej papryce zaskakuje zupełnie nowym smakiem. Bardzo mi posmakowała ta jarmużowo-naleśnikowa fantazja i na pewno częściej będzie mi towarzyszyć w te dziwne listopadowe dni, kiedy to ciągle jest szaro, ponuro a wiatr porwał ostatki liści.
Składniki:
Mąka pszenna-1,5 szklanki
Mleko-szklanka
Woda-szklanka
2 jajka
Olej rzepakowy-2 łyżki
Jarmuż-parę garści
sól,pieprz, chilli, słodka papryka
Mozzarella-2 kulki
2 pomidory
Suszona bazylia


Jajka łączę z mlekiem i wodą-roztrzepuję całość. Następnie dodaję mąkę, olej, przyprawy- ilość w zależności od stopnia ostrości i posiekany jarmuż-całość dokładnie mieszam aż masa przyjmie konsystencję gęstej śmietany, odstawiam na 15 minut. Smażę naleśniki z obu stron na złoty kolor.

Mozzarellę i pomidory kroję w plastry, układam na przemian w naleśnikach, posypuję bazylią, składam na pół i podsmażam naleśniki na klarowanym maśle na rumiano.






28 komentarzy:

  1. Zaraz będę! Baaardzo mi się podobają!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspanialy pomysł, robisz mi apetyt na ten jarmuż:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio bardzo mi ten jarmuż zasmakował ;)

      Usuń
  3. Świetny pomysł, muszę poszukać jarmuż bo wszędzie ostatnio go pełno :-) pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście zrobił się łatwiej dostępny i można próbować nowych smaków ;)

      Usuń
  4. Pomysł rewelacyjny, wykonanie jeszcze lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu ten jarmuż dostać, bo widzę, że wiele fantastycznych przepisów mnie omija. Jak dla mnie to naleśniki są wspaniałe. Mogę je jeść bez końca pod każdą postacią. Ale takiej jeszcze nie widziałam, nie próbowałam, więc jest to dla mnie nowość, bardzo smakowita nowość. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jarmuż normalnie stoi w Biedronce ;) Warto kupić bo i smaczny i zdrowy :)

      Usuń
  6. bardzo fajne połączenie składników :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jarmuż jest genialny! świetnie tu się wpasował w te Twoje nalesniki :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo jaki fajny pomysł! Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie naleśniki ... no, chociaż jeden naleśnik zjadłabym natychmiast. Ale smakowity pomysł! Muszę poszukać coś w mojej kuchni i zrobić cos podobnego... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naleśników już nie, ale robią się szybciutko i są naprawdę ciekawe w smaku, warto zrobić ;)

      Usuń
  10. ale wspaniałe smakowitości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaka fajna zdrowa wersja :-) porywam jednego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo zdrowa i smaczna do tego ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...