Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

sobota, 1 listopada 2014

Jarmuż i chipsy

Jarmuż stał się bardzo modny. Słusznie, bo smaczny i zdrowy. Pamiętam jak jarmużowe krzaczki rosły na dziadkowej działce. Z moją siostrą uznałyśmy, że to dziurawa sałata. Mama chwilę podduszała liście, czymś doprawiała i dawała dziatkom do obiadu. Nie pamiętam smaku, widocznie było to warzywo, które nie skradło mojego serca. Mimo to słysząc o nowo powstałej miejskiej kooperatywie spożywczej i okazji zakupu jarmużu uśmiechnęłam się do siebie-biorę i wzięłam. Wzięłam też pyszny żuławski miód, ale nie o miodzie. Mogłam zamówić wersję małą, średnią bądź dużą. Wzięłam średnią i dostałam cały krzak, który z braku laku wylądował na balkonie i zajął połowę jego powierzchni. Cóż tu zrobić z tym zielskiem? Chipsy. Jak pomyślałam tak zrobiłam. Chipsy wyszły pyszne, chrupiące, bardzo paprykowe i zdrowe. Nie oszukujmy się, nie są to chipsy jak z paczki, są dużo lepsze.

Składniki:
Jarmuż
Oliwa z oliwek
Sól,pieprz, chilli, słodka papryka
Liście jarmużu myję, usuwam twardsze części i dokładnie suszę. Proces ten można przyśpieszyć kupując markowy jarmuż, który nie wymaga dokładnego wypłukiwania piasku-i nie tylko, ale przemilczę tę kwestię. Oliwę łączę z przyprawami,w  zależności od ulubionego stopnia ostrości dozuję chilli.
Blachę do pieczenia wykładam papierem do pieczenia, układam na nim liście jarmużu i polewam delikatnie smakową mieszankę. Chipsy piekę przez 5-7 minut, mają być chrupiące, ale nie przypalone, więc trzeba zachować czujność. Pieczone liście jarmużu można chrupać bez wyrzutów sumienia.






32 komentarze:

  1. uwielbiam chipsy jarmużowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy go nie próbowałam, jestem ciekawa jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna alternatywa dla chipsów ziemniaczanych. jarmuż uwielbiam i dlatego z pewnością spróbuję Twojej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, ja muszę jeszcze znaleźć ze 100 zastosowań na jarmuż, bo mam jeszcze tyle tych liści :)

      Usuń
  4. Ja o istnieniu jarmużu dowiedziałam się w liceum. Pamiętam jak kombinowałyśmy z dziewczynami jak to owy jarmuż wygląda i jak smakuje. Z chęcią bym zakosztowała takiego przysmaku, pod warunkiem, że bez problemu dostałabym ten jarmuż :P Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jarmuż jest w Biedronce dostępny :) Warto kupić i spróbować :)

      Usuń
  5. Słyszałam juz o czipsach z jarmużu, ale nigdy nie próbowałam, pochrupałabym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się bardzo łatwo-warto spróbować :)

      Usuń
  6. jeśli tylko go gdzieś znajdę - robię te chipsy :-) przekąska bez wyrzutów sumienia :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz sprzedają w większości marketów, a warto zrobić i chrupać na zdrowie :)

      Usuń
  7. o kurcze, świetny pomysł na zdrową przekąskę, bierzemy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł na jarmuż :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam jarmużu, ba, pewnie nigdy nie miałam go w ręku :) ale chipsy wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz jarmuż łatwo kupić, więc warto spróbować :)

      Usuń
  10. Zabieram się za te chipsy tyle czasu i jakoś do tej pory ich nie zrobiłam... a wszyscy tak je zachwalają :) Muszę naprawić swój błąd ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jadłam jeszcze takich chipsów, a jakie zdrowe. Nic tylko brać się do roboty i zrobić je

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowe a do tego naprawdę smaczne :)

      Usuń
  12. Nie jadłam jarmużu. Zastanawiam się, czy by mi zasmakował. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje trochę jak kapusta, ale jest delikatniejszy :)

      Usuń
  13. Jarmuż lubię ale w takiej werski jeszcze nie próbowałam!

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja w tym roku nie mogłam jarmużu dostać nigdzie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja codziennie widywałam w sklepach, ale mnie nie kusił...

      Usuń
  15. Mmm bardzo fajny pomysł na zdrową i zapewnię pyszną przegryzkę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...