Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 5 listopada 2014

Crumpet

Odkąd parę lat temu zobaczyłam Gordona smażącego te angielskie placki przepadłam. Robię je bardzo często nie tylko ze względu na łatwość przygotowania, ale przede wszystkim ze względu na smak. Rozkoszne i delikatne drożdżowe placki świetnie sprawdzają się na śniadanie i kolację. Kusi mnie wersja wytrawna w obiadową porę. Na razie zajadam się crumpetem z domową czekośliwką i w ten sposób umilam sobie listopadowe dni. Uwielbiam to połączenie wytrawnych placków i słodkiego dżemu.

Składniki na 5 sztuk:
200 gramów mąki pszennej
1/4 opakowania drożdży
250 ml mleka
Łyżeczka proszku do pieczenia
Łyżeczka cukru
Olej do smażenia
ulubiony dodatek na wierzch-u mnie czekośliwka


Podgrzewam mleko, kiedy lekko ostygnie dodaję do niego mąkę, pokruszone drożdże, cukier i proszek do pieczenia. Mieszam, ciasto powinno być takie jak na racuchy. Odstawiam w ciepłe miejsce aż podwoi objętość. Smażę placki na rozgrzanym tłuszczczu-niewielka ilość. Można usmażyć jeden duży, albo parę mniejszych. Podaję z ulubionym dodatkiem, pyszne są posypane jedyne cukrem, jeszcze lepsze z dżemem.














35 komentarzy:

  1. Jeszcze nie robiłam takich placuszków, wyglądają pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe i proste placuszki, na pewno do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie słyszałam o tych plackach, ale to chyba takie nasze racuchy? :-) wyglądają bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się też skojarzyły z naszymi racuchami:)) Takie lubię i ja :))

      Usuń
    2. Podobne trochę, ale bez jajka, i mają bardzo wytrawny smak, bliżej im do blin :)

      Usuń
  4. dlaczego ja ich jeszcze nie robiłam!?
    Musza być boskie^^ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, nie wiem :) Są bardzo dobre :)

      Usuń
  5. Podobne do naszych racuchów...ależ zatęskniłam za nimi. Sama rzadko je robię, ale to jedno z moich ulubionych dań z dzieciństwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bardziej smakują jak bliny :) Też mi kojarzą się z dzieciństwem i pewną restauracją gdzie podawali coś podobnego z duszonymi jabłkami :)

      Usuń
  6. O a to mnie zaskoczyłaś bo takich jeszcze nie jadłam :-) muszę sobie takie sprawić na obiadek na słodko, super wyglądają :-) pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo proste do zrobienia a naprawdę są pyszne :)

      Usuń
  7. Placuszki prezentują się cudnie!
    Na pewno je wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takich jeszcze nie jadłam, bardzo ciekawe placki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekosliwke juz mam, teraz czas na te placuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszności! Jak dla mnie ekstra. Lubię wszystkie placuszki, a takie drożdżowe są najsmaczniejsze... i do tego "czekośliwka"- jestem absolutnie zachwycona tym przepisem w całości :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiąc szczerze ja oszalałam za tym właśnie połączeniem ;) Słodki dżem i wytrawne placki-świetna rzecz;)

      Usuń
  11. Świetny przepis. Chyba Ci go skradnę, bo Ty zaprzątnęłaś mi głowę tymi placuszkami/blinami. Oj, jakbym teraz zjadła .... Mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiało Krysiu skradnij, są przepyszne :)

      Usuń
  12. kiepska jestem w robienu jakichkolwiek placków, zazwyczaj coś spartaczę, dlatego podziwiam Twoje piękne placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te się same smażą i robią, więc nic tylko próbować ;)

      Usuń
  13. ale pychota ! śniadanie wprost idealne ! pożywne, smaczne, pełnowartościowe :)
    skuszę się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częściej jem je obiad, ach te zabiegane poranki ;)

      Usuń
  14. Nie jadłam u już żałuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To już wiem, co przyrządzę na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...