Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 22 października 2014

Ser, sałata, jabłko, bez-śniadaniowy miszmasz.

Lubię mieć wolny poranek w środku tygodnia. Szkoda tylko, że ta "wolność" trwa dwie godziny, a potem czeka mnie dzień pełen chaosu i walki z dziwnymi klientami i taki panami inżynierami. Cóż, jestem historykiem, nie znam się na tym co sprzedaje mój pracodawca-a prywatnie pan tata, robię dobrą minę do złej gry. Aby dobrze nastroić się na dzień pełen wrażeń przygotowałam sobie sałatkę, w zasadzie taki miszmasz na dobry początek dnia. Jest i sałata, i ukochany camembert, i złociste grzanki. Jest i miejsce dla czerwonego jabłuszka i pysznego sosu na bazie dżemu z bzu, który idealnie pasuje do całości. Po takim śniadaniu sprzedam wszystko.


Składniki na 1 porcję:
Sałata lodowa-5-6 listków
Czerwone jabłko
Camembert-połówka opakowania
Bułka tarta
Mleko
Czerwona cebula-połówka małej sztuki
Chleb razowy-kromka
Dżem z czarnego bzu - 2 łyżki
Sok z cytryny-łyżka
Oliwa z oliwek-2 łyżki
Sól,pieprz
Zaczynam od przygotowania sosu-dżem łączę z łyżką oliwy, sokiem z cytryny, odrobiną soli i sporą dla odmiany dawką pieprzu.
Sałatę myję, rwę na kawałki, wykładam na talerz, Na sałacie układam cebulę pokrojoną w piórka i cząstki jabłka. Podstawę sałatki polewam połową porcji sosu,
Chleb kroję na paski, rumienię na suchej patelni albo w tosterze. Camemebert kroję w trójkąciki, namaczam chwilę w mleku i panieruję w bułce tartej-mocno dociskam, tak aby panierka dobrze przywarła. Kawałki sera wrzucam na lekko rozgrzaną oliwę i smażę aż staną się złociste.
Na sałatce układam grzanki i ser, polewam resztą sosu i sałatka śniadaniowa gotowa.











42 komentarze:

  1. łał! Na takie śniadanko to ja się też piszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm mistrzowskie śniadanie! Pyszna kompozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie dobrałaś składniki do tej sałatki :) Fajnie, że masz pracę u taty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tata był zmuszony mnie zatrudnić, jak wziął siostrę to mamunia kazała i mnie :) A taka sałatka-daję co mam i czekam na efekty :)

      Usuń
  4. Mniam, dzieło sztuki na talerzu, piekne i pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie. :) poproszę na wynos. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna propozycja na śniadanie, lub posiłek w pracy :-) wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre i przed pracą, w pracy i po pracy :)

      Usuń
  7. może warto pomyśleć nad zmianą? w życiu trzeba robić to, co się kocha :)
    a sałatka - owszem, pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, nauczycielem już nie będę-pracy dla nas nie ma. A jak dostanę po tacie firmę to kiedyś będę szefową, i zatrudnię panów inżynierów a sama będę kucharzyć jedynie :)

      Usuń
  8. faktycznie.. po takim śniadaniu nawet inżynierowie nie straszni :D

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszna... ten rozpływający się camembert, cudo :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. I pomyśleć, że ja w Łowiczu urodzona!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki zdrowy misz masz śniadaniowy. Takie przekąski to ja lubię

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak jest camembert to już wszystko jest smaczne. Pyszne śniadanie zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam bardzo podobne zdanie na ten temat :)

      Usuń
  13. Fantastyczne śniadanie.. szkoda, że ja nie mam czasu na takie cuda :) wówczas pewno cały dzień wydaje się fajniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z reguły nie mam czasu, ale skorzystam z wolnej porannej chwili by umilić sobie poranek:)

      Usuń
  14. Jakbym zjadła taką sałatkę dzisiaj rano to pewnie i mi nikt nie popsułby humoru :-/ ale cóż... tak to w pracy bywa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj różnie, dziś dla odmiany gdybym mogła uciekłabym z pracy gdzie pieprz rośnie. Przy okazji nazbierałabym pieprzu ;)

      Usuń
  15. ale apetyczny misz masz !
    Czasem warto poświęcić chwilę dłużej na pożywne śniadanie ! :)
    http://filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam wolne w tygodniu :) zmień branżę na gastronomię, będziesz obchodzić niedzielę we wtorki :D

    połączenie jedzeniowe bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę nad tym pomyśleć, ale chyba na razie zostanę w swojej-nie swojej, co by zarobić na tę gastronomię :)

      Usuń
  17. O rany, chyba zacznę wstawać jednak te kilka minut wcześniej aby zamiast płatków z mlekiem wsunąć taką sałatkę! Wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto, choć potem można się uzależnić od dobrego :)

      Usuń
  18. ciekawy pomysł, bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja na śniadanie zwykle jadam owsiankę, ale na drugie śniadanie z chęcią bym się skusiła na taki miszmasz. Przede wszystkim zdrowo i smacznie. Czyli tak, jak lubię. Ale kompozycyjnie wygląda to świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :) Ja powoli wracam do owsianki, tak zimno z rana, że lubię zjeść coś ciepłego przed wyjściem z domu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...