Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 6 października 2014

Rosti

Jestem ziemniaczaną osobą. Nie wyobrażam sobie życia bez tych warzyw, a szczególnie lubię placki w każdej wersji. Tym razem skusiłam się na Rosti. Było to podejście numer trzy. Numer jeden nie był zbyt udany. Placek wyszedł i owszem kształtny, ale niemal surowy. Podejście numer dwa było dużo lepsze, o ile smak był idealny, to forma podania zdecydowanie kulała. Było to danie w stylu-zamknij oczy i jedz. Podejście numer trzy było dokładnie przygotowane. Przypadkiem obejrzałam program gdzie pewna pani z uśmiechem radziła najpierw przez 10 minut obgotować ziemniaki,a  potem je zetrzeć i podsmażyć i to był strzał w dziesiątkę. Rosti się nie rozpadły, zachowały kształt i formę, a dodatkowo były pyszne. 

Składniki na około 20 placuszków:
Kilogram kartofli
Olej
Sól, pieprz,  rozmaryn,czosnek niedźwiedzi, chilli

Ziemniaki gotuję około 10 minut w osolonej wodzie. Zostawiam do ostudzenia. No, ok, ja nie czekałam, ale tym, którzy cenią swoje palce polecam poczekać. Następnie kartofle ścieram na tarce, dodaję przyprawy-ilość wedle uznania. Ja dałam więcej rozmarynu niż innych przypraw, i uzyskałam bardzo ziołowe placki.
Masę dokładnie mieszam, na rozgrzanym oleju smażę w miarę zgrabne placuszki do zrumienia. Z doświadczenia wiem, że lepiej zrobić je grubsze niż cieńsze, wtedy zachowają kształt podczas przewracania na drugą stronę. Można je jeść solo  z surówką, mogą być dodatkiem do gulaszu, czy mięsa. 







51 komentarzy:

  1. Całkiem ciekawe te placki - z podgotowanych ziemniaków... I ten zestaw przypraw. Spróbuję. Od razu myślę, co by tu od siebie dodać, gdyż lubię mieszać w przepisach i czuję, że lekko podsmażona cebulka mogłaby się nadać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno by się nadała :) Ale w mnie tych plackach najbardziej urzeka prostota :)

      Usuń
  2. O rany! Dużo bym dała teraz za takie placki! Wyglądają baaardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :) Zapraszam na obiad :)

      Usuń
  3. Muszę takie zrobić bo nabrałam na nie chęć :-):-):-) pysznie wyglądają. Super pomysł z podgotowaniem ziemniaków :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki temu,że je podgotowałam, wyszły w 100 % jak chciałam :) Polecam na obiad:)

      Usuń
  4. Zrobię takie w tym tygodniu na piątkowy obiad, bo już od dawna mam na nie chęć, teraz jeszcze większą, pysznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe placuszki, lubię ziemniaczane, tych też bym chętnie spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te są bardziej chrupiące od tradycyjnych :)

      Usuń
  6. Bardzo apetycznie wyglądają! Zaciekawiły mnie - fajny przepis i nazwa! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. takiej nazwy jeszcze nie słyszałam ! wyglądają smakowicie !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szwajcarzy taką wymyślili nazwę :)

      Usuń
  8. Ja też lubię potrawy z ziemniaków. A placki... szczególnie. Ale o takich nie słyszałam. Ciekawy przepis i kto wie, może je wkrótce zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Ja też jestem totalnie zakochana w ziemniakach ;)

      Usuń
  9. Lubię placki ziemniaczane :) Nie słyszałam tej nazwy wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie słyszałam jej długo, ale w jakiejś książce-nie kucharskiej doczytałam :)

      Usuń
  10. Niby ziemniaczane, ale jednak inne.
    Ja też bym nie czekała:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niby podobne, ale dużo bardziej chrupiące :)

      Usuń
  11. Widzę, że coraz to nowe przepisy w różnych odsłonach :D bardzo fajny pomysł, nie znałam go wcześniej :) ziemniaki w różnych wersjach lubię, takie właśnie placuszki są pyszne. Rzadko je jadam, ale jak już to jest to uczta dla smaków. Piękne Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci go polecam, szybki, tani, a naprawdę fajny smak, trochę inny niż zwykłych placków :)

      Usuń
  12. już gdzieś widziałam rosti i mam na nie wielką chęć! Świetny sposób z tym wcześniejszym obgotowaniem :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spełnij zachciankę :) A obgotować kartofle bardzo polecam :)

      Usuń
  13. nie jadłam nigdy czegoś takiego.. znaczy zwykłe placki tak, ale nie Rosti..
    zaciekawiłaś mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo podobne do zwykłych placków, tylko w 100 % ziemniaczany smak :)

      Usuń
  14. Coś takiego chodziło za mną już od dawna, chodziło i chodziło i przyszło do Ciebie :) Muszę koniecznie zrobić je sama, wyglądają niezwykle hrupiąco i pysznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mną też chodziły, tyle,że poprzednie wersje skutecznie mnie zniechęcały do kolejnych prób :) Ale fakt, ta chrupkość kusi :)

      Usuń
  15. Pysznie się zapowiada, mam pytanie...gdzie kupiłaś czosnek niedżwiedzi, czy jest dostępny w dyskontach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam w Rossmanie, przy samej ziemi, na ostatniej półce koło kas-tam gdzie przyprawy :)

      Usuń
  16. oj, świetnie smakowało, to pewne:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa podpowiedz z tym 10 minutowym obgotowaniem ,muszę je zrobić ,też lubię ziemniaczane dania.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem ciekawa czy mocno się różnią w smaku od tradycyjnych placków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej smakują jak frytki, bo nie daje się mąki ani jajka ;)

      Usuń
  19. Placuszki z ziemniaków muszą smakować przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. wyglądają przepysznie :) już widzę mojego męża, któremu cieknie ślinka... on kocha placki ziemniaczane :D

    OdpowiedzUsuń
  21. warto było próbować kilka razy bo placuszki super :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Widzę że szwajcarskie smaki tez u ciebie goszczą. Placuszki przepyszne ci wyszły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A tak przypadkiem wpadłam w te rejony kulinarne :)

      Usuń
  23. Super te placuszki, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedyś myślałam, że nie lubię ziemniaków. Owszem, ale takich z wody. Każda inna wersja to dla mnie bajka. Twoje placuszki na pewno doczekają się odsłony u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba lubię każde-nawet zwykłe z wody :0 Ale z plackami to nie ma porównania oczywiście ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...