Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 12 października 2014

Pszenne bliny z jabłkami i sosem z czarnego bzu

W niedzielę śmiało można wstać później i pozwolić sobie na długie śniadanie w łóżku. Przyznam się,że lubię takie poranki, uwielbiam ten rodzaj relaksu po całym zabieganym tygodniu. Niedzielnie śniadania z reguły są u mnie ciepłe. tym razem naszła mnie ochota na pszenne bliny (mąka gryczana poszła sobie na urlop) pełne jabłek z lekką nutą cynamonu.Do blin podałam gorący i niezwykle aromatyczny sos z czarnego bzu z mocną rozgrzewającą nutą wanilii i kardamonu. Takie śniadanie wspaniale rozgrzewa, dodaje pozytywnej energii i sił na aktywny dzień. No chyba,że marzy nam się leniwy dzień. Wtedy takie leniwe śniadanie będzie tak samo idealne. Warto sobie kulinarnie dogadzać od samego rana.
Składniki:
Mąka pszenna-niepełna szklanka
Mleko-150 ml
Drożdże-1/4 kostki
Cukier-szczypta
1 jajko
1 jabłko
Dżem z czarnego bzu
Po szczypcie cynamonu i kardamonu
Ekstrakt z wanilii
sok z cytryny-łyżka
ćwierć łyżeczki mąki ziemniaczanej 
Masło klarowane -łyżka


Mleko zagotowuję, wlewam je do mąki, i całość dokładnie mieszam. Czekam aż lekko przestygnie. Do mąki dodaję cukier i drobno pokruszone drożdże, teraz bardzo dokładnie rozcieram drożdże z ciastem na bliny. Następnie dodaję jajko, tarte jabłko i szczyptę cynamonu. Ciasto odstawiam na 10-15 minut.

Kiedy ciasto rośnie zajmuję się sosem. Dowolną ilość dżemu-ja wzięłam 2 łyżki, podgrzewam razem z sokiem cytryny, wanilią i kardamonem, dodaję łyżkę wody. Podgrzewam aż wszystkie aromaty się wymieszają. Gdyby sos wydawał się za rzadki można dodać mąkę ziemniaczaną.
Teraz wracam do blin, smażę je na dobrze rozgrzanej patelni z masłem klarowanym. Bliny smażą się bardzo szybko, więc kontroluję stopień zrozumienia. Gotowe placuszki przekładam na talerz, polewam sosem i zajadam. 






55 komentarzy:

  1. oj warto, warto :) cudownie te placuszki wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem Ci to, co sama często słyszę od taty: Ty się minęłaś z powołaniem:) Powinnaś zostać kucharką albo cukiernikiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam o tym, ale doszłam do wniosku,że wolę być historykiem co lubi piec. Wyszło, że częściej piekę niż dyskutuję o wojennej taktyce ;)

      Usuń
  3. ale nam zapachniało tymi blinami :) wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmniam,.... niebo w gębie... Twoje bliny to marzenie..

    OdpowiedzUsuń
  5. Bliny uwielbiam, choć zazwyczaj zjadam je ze słonymi dodatkami, czas spróbować inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość życia jadłam na słono, czasem trzeba odmiany :)

      Usuń
  6. Nigdy nie robiłam i, o zgrozo(!), nie jadłam blin! muszę koniecznie je wypróbować, twój przepis brzmi wyjątkowo zachęcająco, z tymi pysznymi dodatkami :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj, robią się prosto, a smakują wprost wybornie :)

      Usuń
  7. Kiedyś jadłam bliny ale to było bardzo dawno temu :-) bardzo mi smakowały. Twoje wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda wolę te gryczane, ale pszenne też zyskały moją wielką sympatię ;)

      Usuń
  8. Nie jadłam nigdy, żałuję, bo wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bliny zawsze kojarzą się z dzieciństwem, są pyszne :)

      Usuń
  9. Pyszności! Bardzo lubię bliny, ale dotychczas próbowałam tylko w wersji wytrawnej. Chętnie spróbowałabym takiej słodkiej z owocowymi dodatkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, wersja na słodko jest tak samo dobra jak ta na wytrawnie :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Czasem warto się rozpieszczać z rana :)

      Usuń
  11. Prawdziwe, wykwintne pyszności. Bliny- nigdy ich nie próbowałam, ale dzięki Twojemu przepisowi z przyjemnością się za nie wezmę. Pysznie wyglądają :) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci polecam zacząć przygodę z blinami :)

      Usuń
  12. Od jakiegoś czasu "chodziły" za mną bliny gryczane, ale tak się przyglądam Twoim... Są tak apetyczne, że gryczane chyba jeszcze trochę sobie poczekają. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam gryczane, ale pszenne też wychodzą bardzo smaczne :) Chyba lepiej smakują na słodko niż te gryczane:)

      Usuń
  13. Ależ zrobiłam się głodna! Bardzo smakowite placuszki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przepraszam, podsyłam kawałek blina :)

      Usuń
  14. Fantastyczne! Uwielbiam bliny, ale jeszcze nigdy nie robiłam ich sama, mam jeden ulubiony lokal na Nowym Świecie, gdzie je podają w tradycyjny sposób! Twoje wyglądają na super smaczne! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Trójmieście była-niestety już była, rosyjska knajpka, gdzie chodziłam jako dziecko co tydzień. Tam były najlepsze bliny z duszonymi jabłkami na świecie, miłość mi została, ale z braku knajpy zaczęłam robić sama. robią się niemal same:)

      Usuń
  15. Fajne :) Sos też bardzo smaczny musiał być. O rany, że mi nikt nie chce zrobić takiego śniadanka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam robię sobie sama :) Sos bardzo polecam:)

      Usuń
  16. Jeszcze nie robiłam blinów, sosu z czarnego bzu tez nie, ale strasznie mnie to danie kusi, musze kiedyś przyrządzić takie bliny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ja bliny kocham od dziecka, ale niedawno zaczęłam sama robić i ciężko się oderwać:)

      Usuń
  17. Bliny zawsze są pyszne , bez dodatkowo zdrowy..mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez kocham właśnie za zdrowotne właściwości-na jesień koniecznie się nim zajadam :)

      Usuń
  18. Blinów jeszcze nigdy - nie jadłam i nie robiłam ale żałuję, bo wyglądają bardzo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, bo naprawdę są przepyszne :)

      Usuń
  19. Absolutnie cudowne, marzę teraz o takim śniadaniu. Najlepiej prosto do łóżka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostawy nie mogę zagwarantować niestety ;)

      Usuń
  20. Bardzo apetyczne. Zjadłabym teraz z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo lubię czarny bez bliny też więc wpadam do ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is valuablpe and everything. Nevertheless think about if you added some great pictures or video clips
    to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but
    with images aand videos, this site could defunitely be one of the most beneficial in its niche.

    Superb blog!

    My web site - Ask.fm hack

    OdpowiedzUsuń
  23. I was suggested this blog by my cousin. I'm not
    sure whether this post is written by hiim as nobody else
    know such detailed about my problem. You're incredible!

    Thanks!

    Feel free to surf too my blog :: Ask.fm hack

    OdpowiedzUsuń
  24. I think this is among the most significant infrmation for me.
    And i am glad reading your article. But should remark on few
    general things, The web site style is perfect, the
    articles is really excellent : D. Good job, cheers

    Look into my webpage; Ask.fm tracker

    OdpowiedzUsuń
  25. This is very interesting, You're a very skilled
    blogger. I've joined your feed and look forward to seeking more of your fantastic post.
    Also, I have shared your web site in my social networks!


    Feel free to surf to my weblog: download Ask.fm tracker

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie robiłam, ale zrobię jak tak wszyscy chwalą :)

    OdpowiedzUsuń
  27. My family every time say that I am wasting my time here at web, but I know I am getting know-how daily byy reading such pleasant articles or reviews.


    Also visit my page Get Ask.fm hack free

    OdpowiedzUsuń
  28. I don't even know the way I ended up rignt here, but I thought this publish used to be good.
    I do not know who you're but certainly you're going to a well-known blogger
    in the event you are not already. Cheers!

    Here is my web site ... Ask.fm finder

    OdpowiedzUsuń
  29. zjadłabym sobie takie pyszności

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...