Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

wtorek, 28 października 2014

Kuskusowa sałatka kurowa

Moją siostrę czekałam długa podróż pociągiem, chciała więc zjeść po drodze coś pysznego i domowego. Jako, że bywam siostrą idealną przygotowałam jej i sobie również sałatkę z kuskusem i delikatną piersią z kurczaka. Miodowo-musztardowa marynata okazała się strzałem w 10. Mięso wyszło soczyste, bardzo aromatyczne i delikatne. Na pewno robić w ten sposób kurczaka w oderwaniu od sałatki :) Za co lubię sałatki? Bo można wrzucić w nie wszystko to co pałęta się w lodówce i zawsze wyjdzie smacznie. Za co lubię sałatkę z kuskusem? Bo wspaniale nadaje się i na ciepły obiad i do zabrania do pracy. Sama nie mogę się zdecydować lepiej na ciepło czy na zimno?

Składniki:
Filet z kurczaka podwójny
Miód-duża łyżka
Sos sojowy-dwie łyżki
Olej ryżowy-dwie łyżki
Musztarda miodowa-łyżka
Kuskus-szklanka
Papryka
Czerwona cebula
Suszone pomidory-6 sztuk.
Oregano, estragon
Sól, pieprz

Zaczynam od zamarynowania kurczaka. Mięso myję, następnie przekładam do miseczki. Łączę z sobą miód, olej, musztardę, sos sojowy i pieprz, dokładanie nacieram mieszanką mięso i odkładam do lodówki. Oczywiście im dłużej mięso poleży w marynacie tym lepiej. 

Wrzątkiem zalewam kaszę i czekam aż napęcznieje. Ilość wody zależy od pożądanej sypkości kaszy. Gdy kasza dochodzi kroję paprykę, cebulę i suszone pomidorki, łączę z kaszą i doprawiam ziołami oraz solą i pieprzem. Warto dodać też trochę oliwy spod pomidorków, świetnie wzbogaca smak sałatki.

Zostawiam sałatkę na moment z boku i zajmuję się kurczakiem. Smażę go na dobrze rozgrzanej patelni,podczas smażenia polewam pozostałą marynatą. Kurczak w ciągu 8-10 minut powinien się pięknie usmażyć. Następnie kroję go w  paski i układam na sałatce z kaszy. Można jeść od razu, ale przyznam szczerze, że po nocy w lodówce, kiedy wszystkie smaki i aromaty się wymieszały sałatka smakowała obłędnie.







38 komentarzy:

  1. Sałatka pierwsza klasa, taka siostra jak Ty to skarb :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już sobie medale przyznałam z okazji bycia siostrą jak skarb :)

      Usuń
  2. na podróż świetna! Ja również bardzo często robię sobie takie sałatki na uczelnię, idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak studiowałam to nie chciało mi się robić, przyznaję się ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam kurczakowe sałatki, więc skradnę Ci ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na kuskus. I zainteresowałaś mnie tym kurczakiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj takiego kurczaka i takiego kuskusa :)

      Usuń
  5. Bardzo fajna sałatka, super na danie do pracy. Syta i zdrowa :-) bardzo lubię kuskus z jego pomogą powstają pyszne dania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak kuskus, świetnie łączy się z wieloma składnikami i pozwala na różne kombinacje :)

      Usuń
  6. Takim kurczakiem to nie pogardzę :D
    Resztą z resztą też ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie pogardziłam i ukradłam część sałatki ;)

      Usuń
  7. przepyszny obiad na wynos! bardzo lubię takie pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kwestii obiadów na wynos to aktualnie mój hit :)

      Usuń
  8. Ta sałatka musiała mieć wspaniały smak. Z doświadczenia wiem, że kuskus w sałatkach sprawdza się idealnie- szybko go zrobić, jest delikatny i idealnie wpasowuje się z innymi składnikami czy sosami. Kiedyś robiłam bardzo podobną sałatkę, tyle, że z kurczakiem (filetem) wędzonym. Była bardzo dobra. Ale nie miała tyle wartościowych, pysznych składników, co ta. Muszę koniecznie ją przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie kuskus nie dominuje, świetnie łączy się z innymi składnikami i robi za super tło :)

      Usuń
  9. już wiemy co jutro zabierzemy do pracy na drugie śniadanie :D pychota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdziłam w pracy i świetnie się sprawdza, i kusi resztę pracowników :)

      Usuń
  10. Super sałatka :) Będę musiała zrobić, bo mi nie da spokoju ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Smakowite połączenie, do zrobienia:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie zapiekanki mogłabym jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. połączenie idealne !
    super lunch do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam, sałatki z kurczakiem to jest to:) a kuskus uwielbiam, pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczak pasuje do większości sałatek, na szczęście bo bardzo go lubię :)

      Usuń
  15. Genialny obiadek do pracy!!:)) Podkradam przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że efekt będzie smakował :)

      Usuń
  16. Pyszny pomysł na danie do pracy :) zawsze mam problem z wymyślaniem dań, które można ze sobą zabrać ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam taki sam problem, i najczęściej kończy się na kanapkach ;) Czas to zmienić.

      Usuń
  17. Kurczak w miodowej marynacie i kuskus, to udany duet :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...