Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 24 października 2014

Cynamonowe ciasteczka z białą czekoladą

Czasem tak mam, że budzę się o 6 rano i mam potrzebę upieczenia ciasteczek do pracy. Naprawdę lubię kiedy od samego rana w domu unosi się zapach pieczonych słodkości. Oczywiście nie myślcie, że z rana jestem jakąś wyjątkowo wyrafinowaną kucharką. Na śniadanie najczęściej jem jogurt z musli, to i moje poranne ciastka są proste. Aczkolwiek proste nie oznacza,że nie są wyjątkowe. , Pięknie pachną, są obłędnie kruche, samo ich przygotowywanie wywołuje uśmiech na twarzy. I kolejna dobra wiadomość, te ciasteczka nie tylko pieką się błyskawicznie, ale następnego dnia a nawet dwa dni później są nie tylko tak samo smaczne, co jeszcze lepsze. Od razu można zaszaleć, zrobić parę sztuk więcej, a potem w chwili słabości sięgać po pyszne cynamonowe ciasteczko z dużymi kawałkami białej czekolady. Zjadam 4 ciasteczko i nie mogą się nimi nacieszyć zastanawiam się jak to możliwe, że tak mi smakują, a niby nie lubię białej czekolady? Ot zagwostka. Może piąte ciasteczko przyniesie odpowiedź?
Składniki:
125 gram masła
300 gram mąki tortowej
80 gram cukru
2 jajka
1 budyń waniliowy
łyżeczka proszku do pieczenia
3/4 tabliczki białej czekolady
Łyżeczka cynamonu
parę kropli esencji waniliowej


Masło ubijam z cukrem na gładki krem. Dodaję jajka, proszek po pieczenia, cynamon i esencję waniliową. Całość mieszam. Na końcu dodaję przesianą mąkę razem z proszkiem do pieczenia oraz budyń w proszku. Siekam czekoladę-ja wolę większe kawałki, więc siekam niezbyt drobno. Mieszam je delikatnie  z ciastem. Łyżką do lodów formuję okrągłe ciasteczka, spłaszczam je  i piekę 12 minut-tyle ile trwa makijaż i umycie kuchni. Ciasteczka jeszcze ciepłe zdejmuję z blachy wyłożonej papierem do pieczenia.

Zabieram torbę, i ciasteczka. Dzień pracy witam słodko.




48 komentarzy:

  1. ale kruchutkie i apetyczne... musza smakować obłędnie :) podkradam przepis ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ciasteczka są obłędnie kruche i cynamonowe :)

      Usuń
  2. Oo! Coś dla Mojego. Uwielbia białą czekoladę. Takie ciasteczka pewnie wsunąłby za jednym posiedzeniem :) Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto lubi białą czekoladę powinien ich koniecznie spróbować :)

      Usuń
  3. Już wylądowały u mnie w zakładkach, na pewno zrobię, bo muszą być pyszne z tą czekolada, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobię na pewno, bo pysznie wyglądają :) I proste, więc wyjdą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam-są maksymalnie proste a wyjątkowo pyszne:)

      Usuń
  5. Uwielbiam ciacha z białą czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po tych ciasteczkach też polubiłam :)

      Usuń
  6. Uwielbiam białą czekoladę, zatem pewnie i ciasteczka są przepyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, fani białej czekolady będą zachwyceni :)

      Usuń
  7. bo nie ma to jak domowe ciasteczka na wynos :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie cudeńka, tak krucho i pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie ciasteczka, szybko i smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najważniejsze-że szybko i smacznie :)

      Usuń
  10. Ciasteczka jak marzenie, bo ... z białą czekoladą, bo z cynamonem i pachną wanilią. Chętnie też upiekę, może nie o 6 rano, ale rano chętnie zjem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O 6 rano to rzeczywiście lekka przesada, ale z rana można jeść jak najbardziej :)

      Usuń
  11. też tak mam, że czasem lubię wstać i iść prosto do kuchni.. :)
    a ciasteczka cynamonowe zawsze i wszędzie! Z białą czekoladą? Boskie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem to już we śnie rozgrzewam piekarnik byleby szybciej coś zrobić z samego rana :)
      Szczególnie jesienią cynamonowe ciasteczka są pyszne :)

      Usuń
  12. Widzę, że "ranna" kuchreczka z Ciebie! Mmm co ja bym dała, żeby mi ktoś od rana takie pyszności przyrządzał. Ja jak już tylko słyszę "biała czekolada" to się oblizuję ;) cynamon + biała czekolada, połączenie nietypowe, aż chciałabym skraść takie ciacho :) Pozdrawiam. Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nietypowe? Ja dość często je łączę,bo pasują do siebie idealnie :) To przesyłam ciasteczka na południe :)

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Niestety pyszne, bo szybko znikają. Za szybko ;)

      Usuń
  14. Nie mogę zdecydować, czy lepszy jest smak cynamonu czy białej czekolady ... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie najlepsze jest ich połączenie :)

      Usuń
  15. ah ten cynamon, towarzyszy mi przez całą jesień i zimę, cudowny zapach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi zdecydowanie też towarzyszy w chłodne dni :)

      Usuń
  16. Absolutnie do schrupania! Cynamon + biała czekolada = czysta rozkosz :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają przepysznie :) Z chęcią bym schrupała;]

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę wypróbować ten przepis. Uwielbiam cynamonowe ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmm, musiały być pyszne :)
    Ja wolę piec wieczorami, tudzież nocami. Rano zdecydowanie brak mi weny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja typowy skowronek, o 6 rano rozkwitam. 21 to już ciemna noc ;)

      Usuń
  20. rewelacja!!! kocham cynamon, jeszcze w ciastku, mega!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jeszcze z białą czekoladą super wypada:)

      Usuń
  21. O szóstej rano nie zagoniłabyś mnie do pieczenia ha ha. To już wolę nocne pieczenie. Takie ciacha z rana mniam do pracy. Fajne kruche

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...