Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

piątek, 5 września 2014

Śliwkowiec na kefirze

Sezon na śliwki trwa w najlepsze. Najbardziej lubię węgierki, są słodkie, urocze i wdzięczne do przygotowywania z nich różnych smakołyków. Użyłam ich też do produkcji tego ciasta. Nie lubię się zbytnio chwalić, ale ciasto z dodatkiem kefiru jest jednym z lepszych jakie jadłam ostatnio. Bardzo miękkie, wręcz aksamitne, delikatne w smaku, rozpływa się w ustach. Świetnie współgra ze śliwkami, z ich delikatną cierpkością, którą podkręciłam imbirem i rozmarynem. Rozmaryn i śliwka? Genialna para, dodając parę gałązek rozmarynu do śliwek uzyskuje się niesamowity aromat i cudowny ziołowy smak. W tym cieście wszystko gra. A do tego robi się je błyskawicznie. I jak pachnie. Śmiało, biorę kawałek, albo nie, lepiej dwa, do tego kubek ciepłej herbaty, książka i łapię ostatnie promienie ciepłego jeszcze słońca. Śliwkowa magia w pełni.
Składniki:
30 dg węgierek
2 jajka
kefir-250 gram
Mąka-300 gram
Olej- 4 łyżki
Proszek do pieczenia-łyżeczka
aromat śmietankowy
cukier z prawdziwą wanilią, imbir, cynamon, kardamon, rozmaryn
trochę masła i kaszy manny
Zaczynam od śliwek. Umyte kroję na połówki, usuwam pestki, posypuję solidną porcją cynamonu, imbiru, kardamonu, rozmarynu i cukru z wanilią. 



Ucieram jajka z cukrem do białości, dodaję aromat, kefir i olej. Do masy przesiewam mąkę razem  z proszkiem do pieczenia. Masa będzie dość gęsta, wylewam ją na blachę wcześniej wysmarowaną masłem i wysypaną kaszą manną.

Wierzch ciasta posypuję kaszą manną i układam śliwki. Piekę placek przez 30 minut w 185 stopniach. Można posypać cukrem pudrem.





39 komentarzy:

  1. Super:) Wygląda na leciutkie i delikatne, takie jak lubię (jak już ciasto jem :). Do tego śliwki. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie jest takie leciutkie i bardzo delikatne :)

      Usuń
  2. ciasta na kefirze/maślane/jogurcie są doskonałe! też je bardzo lubię. A dodatek rozmarynu? cudownieee :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz dodałam kefir i efekt mnie zaskoczył. Doskonałe ciasto ;)

      Usuń
  3. Śliwki w deserach- pycha! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię ciacha ze śliwkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już dodaję do ulubionych ten przepis. WIesz, że pierwszy raz słyszę o cieście na kefirze? Chyba jeszcze w życiu mało widziałam. A te śliweczki. Wygląd ciasta ekstra!
    Pozdrawiam serdecznie i jak zawsze zapraszam jak najczęściej do mnie.
    PS:Nie jadłam nigdy śliwkowca z mocno zaznaczoną nutą przypraw, musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robiłam pierwszy raz, trochę bałam się tego ciasta, ale zniknęło błyskawicznie :)
      Zaczęłam robić powidła z rozmarynem i imbirem, i przeniosłam ten patent na ciasta-rozmaryn idealnie pasuje do ciasta :)

      Usuń
  6. Widać, na kefirze wychodzą fantastyczne ciasta. Wspaniale się zapowiada, ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet bardziej niż fantastyczne :) Muszę częściej dodawać kefir do wypieków :)

      Usuń
  7. Kolejny super przepis do wypróbowanie ;) w sam raz na weekend:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealne ciasto na sobotnie popołudnie :)

      Usuń
  8. Masz rację, twierdząc że to doskonałe ciasto. Upiekłam dzisiaj całkiem podobne, ale z maślanką. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z maślanką też bardzo lubię ;) Ale na kefirze jest jakby jeszcze delikatniejsze :)

      Usuń
  9. Jak widzę ciasta z owocami to od razu mam ślinotok :) Uwielbiam jeeeee :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę się panować gdy widzę takie ciasta ;)

      Usuń
  10. już sama nazwa brzmi zachęcająco :) śliwkowiec... mmmm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czemu mi taka nazwa do głowy wpadła ;)

      Usuń
  11. Ciasto ze śliwkami chodzi za mną już chyba z miesiąc. Jutro robię, dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Za mną tak chodziło, że aż przyszło ;)

      Usuń
  12. Apetyczne! Zjadłabym kawałeczek do kawy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, zaraz wyślę kawałeczek-ale już ostatni ;)

      Usuń
  13. Mmm pyszny pomysł na ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasta ze śliwkami są pyszne, dodatek rozmarynu brzmi interesująco! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały urok -poza ciastem tkwi właśnie w rozmarynie ;)

      Usuń
  15. Ależ mnie ujęłaś tym prostym ciastem, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jak ja lubię takie przepisy! szybko i bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też takie lubię, a to naprawdę jest i szybkie i pyszne :)

      Usuń
  17. Hi! This post could not be written any better!
    Reading this post reminds me of my good old room mate!
    He always kept talking about this. I will forward this page to him.
    Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!

    Feel free to surf to my site ... Respawnables Hack

    OdpowiedzUsuń
  18. Znakomicie wygląda, wspaniałe aromatyczne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Szybkie I smaczne :) pysznosci!!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Leno, a ile cukru, bo ten z wanilią to chyba tylko do śliwek ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do ciasta nie dawałam cukru, tylko do śliwek ;) Wtedy mój tato był na diecie po zawale, więc do ciast dodawałam minimalną ilość cukru, ja nie lubię za słodkich ciast, myślę,że pół szklanki na małą blaszkę- w takiej piekłam będzie idealnie:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...