Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

poniedziałek, 15 września 2014

Placki ziemniaczane z żurawiną

Zawsze kiedy idę do jakiegoś miejsca zbiorowego żywienia i nic nie mogę wybrać sięgam po placki. Bo one pyszne są zawsze ( no prawie), ale to jedno z tych dań, które lubię i lubić będę zawsze tak samo mocno. Nawet ścieranie ziemniaków, które kogoś może denerwować mnie relaksuje. Oczywiście uwielbiam takie zwykłe placki, tradycyjne, ale czasem wystarczy maleńka zmiana i dobrze znany tradycyjny smak staje się czymś zupełnie nowym. Tak jest z tymi plackami, niby tradycyjne, ale jednak dzięki dodatkowi żurawiny nabierają innego smaku. Warto sięgnąć po tak zmodyfikowane placki i cieszyć tysiącem kombinacji, zapominając raz na jakiś czas o kaloriach.



Składniki na 4 porcje:
Ziemniaki-kilogram
1 czerwona cebula
1 duże jajko
3-4 łyżki mąki pszennej
pół szklanki suszonej żurawiny
sól, pieprz, cukier puder
olej do smażenia
 Suszoną żurawinę zalewam wrzątkiem i namaczam jakieś 10 minut. Ziemniaki obieram, myję i trę na tarce- na większe wiórki. Tak samo robię z czerwoną cebulą. Do tartych warzyw dodaję jajko, mąkę, sól i pieprz, a także żurawinę. Rozgrzewam olej i łyżką nakładam masę ziemniaczaną i smażę placki na rumiano. Odsączam z nadmiaru tłuszczu i posypuję cukrem pudrem. I obiad gotowy.






49 komentarzy:

  1. takiego połączenia smaków jeszcze nie próbowałam :) pychota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie też pierwszy raz połączyłam te smaki :)

      Usuń
  2. Żurawinę wydłubać i zjeść placuszka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wooow placki ziemniaczane z żurawinką :-) ale to musi być pyszne, nie jadłam jeszcze takiego połączenia smaków :-) z chęcią wypróbuje bo lubię eksperymenty w kuchni :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, niby zwykłe placki, a zawsze nowy smak :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe połączenie, ciekawa jestem smaku tych placków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Łał!! Koniecznie muszę wypróbować! Genialny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosty ten przepis, a efekt naprawdę ciekawy :)

      Usuń
  6. z żurawiną jeszcze nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetny pomysł na dodanie żurawiny. Jadłam już z różnymi dodatkami, ale z żurawiną nie. Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, bo to żaden wydatek czy wysiłek,a fajna odmiana w smaku :)

      Usuń
  8. SUPER POMYSŁ Z TĄ ŻURAWINĄ!

    OdpowiedzUsuń
  9. Leno :) Pomysł naprawdę niezwykły. Uwielbiam żurawinę suszoną. W plackach musi być wspaniała. Tym bardziej, że w ogóle zauważyłam, że pod wpływem wysokiej temperatury żurawina ma niezwykłe możliwości przesiąkania innymi smakami i zapachami. Na pewno nie zostało ani jednego, bo były za dobre ;)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam dziś do mnie na ogórkową ;)
    PS: Widzę nowy design bloga- super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, jak się żurawinę namoczy to ona potem dzieli się swoją słodyczą i placki są cudownie słodziutkie i delikatne :)
      A tak mnie naszło na jesienne zmiany ;)

      Usuń
  10. ja zawsze jadałam placki ziemniaczane na słono, ze śmiataną lub kefirem, ale ostatnio przekonuję się do wersji na słodko, obie są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaś zawsze na słodko, jakoś od dziecka kocham placki z cukrem :)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Ja nie mogłam sobie odmówić dokładki ;)

      Usuń
  12. Z takimi dodatkami nie jadlam :) Ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy dodatek ta żurawina :) do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygladaja mega apetycznie :) Kiedys musze sprobowac !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, naprawdę są apetyczne:)

      Usuń
  15. W sumie nigdy takich nie jadłem, chętnie się wproszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pierwszy raz urozmaiciłam placki żurawiną, fajny efekt:)

      Usuń
  16. Z żurawinką ciekawy pomysł ;) pyszności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta inwencja chwilowa mnie naszła :)

      Usuń
  17. Też lubię wszelkiego rodzaju placuszki, bardzo oryginalny pomysł z żurawiną, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczny pomysł, żeby dodać żurawinę! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kto mi zrobi takie placuszki? ;-)
    Są jacyś chętni?:)

    OdpowiedzUsuń
  20. idealne przełamanie klasycznych smaków (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem fajnie jest przełamać klasykę ;)

      Usuń
  21. Ciekawa propozycja, nigdy nie jadłam z żurawiną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka mała odmiana, a smak zmienia ;)

      Usuń
  22. Bardzo smakowite, a z tą żurawiną fantastyczny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny przepis! Placuszki wyglądają apetycznie. Muszę wypróbować:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyglądają ,bardzo apetycznie te placuszki
    Pyszności
    Pozdrawiam milutko

    OdpowiedzUsuń
  25. Pierwszy raz weszłam na Twojego bloga. Bardzo ciekawe połączenia. A te placki chyba dziś zagoszczą u mnie na stole. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...