Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

środa, 24 września 2014

Czekoladowy krem jaglany

Karin Stanek śpiewała-  Rób co chcesz, mów co chcesz, ja od dziś zmieniam się, nie bądź zły przecież wiesz, że ciebie kocham i czekoladowy krem. Tak, kocham wszystko co ma czekoladę, ale smaku świeżego i chrupiącego rogalika grubo posmarowanego czekoladowym kremem nie zastąpi nic. Wiem,że nie jest coś wyjątkowo zdrowego, ale od czego ma się głowę. Raz, dwa i pyszny a do tego zdrowy krem gotowy. Płatki jaglane, miód, mleko i kakao. Minimum składników maksimum czekoladowej przyjemność. 

Składniki:
Płatki jaglane-pół szklanki
Mleko-3/4 szklanki
Miód-łyżka
Kakao-3 łyżki
Ewentualnie szczypta cukru z prawdziwą wanilią


Mleko zagotowuję, zalewam nim płatki jaglane. Jeżeli nie mamy pod ręką płatków sprawdzi się również kasza, ale wtedy proces trwa dłużej-kaszę należy ugotować na mleku.
Kiedy płatki wchłoną wodę dodaję kakao, miód, i wanilię. Całość traktuję blenderem na w miarę gładki krem. Jeżeli jest za gęsty można dodać wody podczas miksowania. Gotowy przekładam do słoiczka, a ten do lodówki i mam zdrowy, czekoladowy krem.



51 komentarzy:

  1. Zaintrygowałaś mnie tym przepisem :D Twierdzisz że spokojnie może zastąpić krem czekoladowy? :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie tak :) Wiadomo nie jest to nutella w 100 %, ale smakuje bardzo fajnie i jest zdrowsze :)

      Usuń
  2. To jest chyba jeden z najciekawszych przepisów, jakie widziałam. W głowie mi się nie może zmieścić, że można użyć płatków jaglanych do kremu czekoladowego. Ale po tym jak to obłędnie wygląda to wierzę w to :) Takiego kremu na pewno nie dostanie się nigdzie w sklepie. Bez konserwantów. Jejuniu jakby mi się taki przydał do naleśników z bananami :D ach...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5 minut i gotowe :) Właśnie najlepiej smakuje z poranną owsianką, manną albo z naleśnikami. I w sumie wiesz co jesz:)

      Usuń
  3. o mamuniu! jaki pyszny! wspaniały pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny krem, nie wiedziałam, że można go zrobić w tak łatwy i szybki sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwo, szybko i tanio-tak jak lubię:)

      Usuń
  5. nie wpadłabym na to połączenie a musi być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie proste połączenie, a jakie smaczne:)

      Usuń
  6. Bardzo mnie zaciekawił twój krem bo nie dość że czekoladowy to z płatkami mega zdrowymi. Fajna wersja dla dzieci i nie tylko zamiast tych kupnych nuteli okropnych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siostra mnie zainspirowała, bo znów na diecie, a jednak słodkość jakąś musi mieć, więc jest i zdrowo i czekoladowo :)

      Usuń
  7. no i taki krem to jak nie słodycz ;-) samo zdrowie! super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W imię zdrowia można zjeść od razu cały słoiczek ;)

      Usuń
  8. Świetny krem :) Muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę wyciągnąć z zakamarków szafki kasze jaglaną, bo ten krem wygląda nieziemsko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł na wykorzystanie resztek kaszy :)

      Usuń
  10. Właśnie kupiłam kaszę jaglana z zamiarem zrobienia z niej czegoś. Teraz juz wiem co to będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będę jeszcze częściej kupować kaszę z myślą o tym kremie ;)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy przepis, wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa alternatywa dla odchudzających się :) A do tego bardzo zdrowa, dzięki kaszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I można się zajadać bez konsekwencji, no niemal bez konsekwencji dla figury ;)

      Usuń
  13. mmm powiedziałabym nawet, że lepszy niż nutella! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zdrowszy a tak samo czekoladowy ;)

      Usuń
  14. Mam kaszę jaglaną, więc idę gotować. Jutro dam znać jak wyszło ;)
    Gorąco pozdrawiam i dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i jeszcze jedno. Piękne zdjęcia!

      Usuń
    2. Daj znać :) Mi najbardziej smakowało solo, jedzone od razu łyżeczką :)

      Usuń
    3. Pycha! Naprawdę super przepis!!! Dzięki!

      Usuń
    4. Fajnie,że smakowało :)

      Usuń
  15. Pyszny! Taka nutella bez wyrzutów sumienia! :D Robię bardzo podobny, tylko z melasą z karobu (zamiast kakao) i daktylami (zamiast miodu). Polecam również wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka wersja to już w ogóle samo zdrowie :)

      Usuń
  16. Ojoj ale pyszności :-) zapisuje sobie przepis i zrobię taki, moje chłopaki oszaleją :-) pozdrawiam serdecznie i dziękuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci powinny być zachwycone szczególnie:)

      Usuń
  17. Kaszę jaglaną bardzo lubię, ale nie przypuszczałam, że można cos takiego fajnego, smacznego przygotować z płatków. Sprytnie to wykombinowałaś. Kupuje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dawna chodziła za mną zdrowa nutella, ale nie myślałam,że z płatków można zrobić tak smaczną, więc sama się zdziwiłam,że to takie dobre :)

      Usuń
  18. Odpowiedzi
    1. Wiadomo nutella to nie jest, ale tak samo czekoladowa i jaka zdrowa:)

      Usuń
  19. Uwielbiam kaszę jaglana we wszystkich odsłonach, ta jest jeszcze jedną kolejna fajną ;) Miło mi, że zajrzałaś na mojego bloga :)) Pozdrawiam serdecznie Monika www.drinkeatlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Też uwielbiam tę kaszę, i na słodko i na słono. A taki krem to teraz mój hit ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. super sprawa!!!! muszę spróbować mam chyba kaszę jaglaną :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Powiem tak: boska ta alternatywa.. no, no, no.. chyba skocze po ciepłe pieczywo, bo płatki już zalane.. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie pieczywo nie jest obowiązkowe, a łyżeczka :)

      Usuń
  23. Wygląda super, szkoda że składników wszystkich nie mam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisz do listy przyszłych zakupów ;)

      Usuń
  24. Już od dawna zabieram się za zrobienie czekoladowego kremu z kaszy jaglanej i chyba mnie zmobilizowałaś tym postem:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...