Kontakt:

magda_girsztowt@wp.pl

niedziela, 10 sierpnia 2014

Maślankowe ciasto z porzeczkami i białą czekoladą.

Naszłą mnie ochota na coś słodkiego. Taka nagła, pilna wręcz potrzeba- ma być słodko i ciachowo. Szybki spacer do lodówki, i w oko rzuciły mi się trzy składniki-maślanka, porzeczki i biała czekolada. Jeszcze szybsza decyzja-robię ciasto. Ciasto świetne na tę upalną aurę. Maślanka i porzeczki zapewniają delikatnie kwaskowaty smak, bardzo orzeźwiający. Zaś biała czekolada nadaje pożądaną porcje słodyczy. Naprawdę pyszna kombinacja. A co najważniejsze prosta i szybka. I apetyt na coś pysznego zaspokojony.
Składniki:
Mąka pszenna-300 gram
Maślanka-szklanka
2 jajka
Olej-4 łyżki
Proszek do pieczenia-1,5 łyżeczki
Cukier waniliowy-łyżka
Tabliczka białej czekolady
Szklanka czarnej porzeczki
Odrobina masła i bułki tartej

Siekam białą czekoladę. Myję porzeczki, obtaczam je w odrobinie mąki i łyżeczce bułki tartej-nie puszczą tyle soku.

Mąkę mieszam z proszkiem do pieczenia, cukrem waniliowym i olejem. Dolewam maślankę, wbijam jajka-całość mieszam. A na koniec dodaję porzeczki i białą czekoladę. 

Ciasto przekładam do formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą. Piekę około 40 minut w 185 stopniach.

Dzięki białej czekoladzie ciasto ma lekko krówkowy aromat. Z wierzchu jest chrupiące, a w środku przyjemnie wilgotne i kremowe- znów przypomina brownie. Cóż, chyba jestem uzależniona.


33 komentarze:

  1. Mnaim kusisz tym ciachem!! Wygląda apetycznie i to bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, pyszne ciasto i już ślinka mi cieknie :) Koniecznie musze upiec ciasto z porzeczkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste składniki i można stworzyć coś fajnego :)

      Usuń
  3. łołłłłł super wyszło jak na spontaniczne połączenie składników :) biała czekolada pycha....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziwo ja białej tak nie lubię, ale w połączeniu z kwaskowatą porzeczką jest boska :)

      Usuń
  4. Jak z czarną porzeczką tą porywam kawałek. Jestem wielką fanką tej porzeczki. Ciacho krzyczy weź mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, czarna porzeczka mnie kusi zawsze i wszędzie :)

      Usuń
  5. szkoda że już nie mam porzeczki, ciasto wygląda na pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jeszcze jest-na ryneczku :)

      Usuń
  6. uwielbiam takie łatwe, letnie ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest nie dość, że łatwe to jeszcze bardzo letnie :)

      Usuń
  7. Bardzo fajny przepis na apetyczne ciasto. Jak już jem coś słodkiego to najchętniej w połączeniu z kwaśną nutą np. porzeczkami. Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie, to takie wyważone połączenie-kwaśno-słodkie, lekkie i przyjemne :)

      Usuń
  8. Kwaśne porzeczki i słodka biała czekolada - znakomity pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi posmakowało takie połączenie :)

      Usuń
  9. Ja poproszę kawałek do kawki :-) super połączenie smaków :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uhm.. mniam. Aż mi mowę odebrało na tak wspaniałe połączenia smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje świetnie -nawet nie sądziłam,że biała czekolada da taki fajny, krówkowy aromat :)

      Usuń
  11. Pyszności i ta czekolada oj rozpusta jak nic :))

    OdpowiedzUsuń
  12. o wow... porzeczki i biala czekolada... boskie połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajne połączenie-przypadkowe :)

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Nie powiem-bardzo smaczne wyszło ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...